AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Cevahir Asuman Yazmacı, mülkiyet sorunlarının çözümü için kritik bir adım olan “Tapu Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi”nin TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilerek yasalaştığını duyurdu. Yeni düzenleme, özellikle Ceylanpınar’da on binlerce vatandaşı doğrudan ilgilendiriyor.
Ceylanpınar’ın Yıllardır Süren Mağduriyeti Gündeme Taşınmıştı
TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu üyesi olan Şanlıurfa Milletvekili Cevahir Asuman Yazmacı, komisyon sürecinde Ceylanpınar’daki mülkiyet ve tapu sorunlarını somut örneklerle sık sık gündeme taşımıştı. Bölge halkının uğradığı ekonomik ve hukuki mağduriyetleri komisyonda detaylı şekilde savunan Yazmacı’nın bu çabaları, yasalaşan yeni kanun teklifinde meyvesini verdi.
Hak Sahipleri İçin Son Başvuru Tarihi: 31 Temmuz 2026
Kabul edilen kanunla birlikte, Hazineye ait tarım arazileri ile kamuoyunda 2/B olarak bilinen alanlardaki taşınmazların satışına ilişkin yükümlülüklerini çeşitli sebeplerle yerine getiremeyen vatandaşlara tarihi bir hak daha tanındı. Hak sahipliği yükümlülüklerini kaçıran vatandaşlar için başvuru ve ödeme süreleri 31 Temmuz 2026 tarihine kadar uzatıldı. Bu sayede, 2015 yılında getirilen hak sahipliği düzenlemesinden yararlanamayan binlerce Şanlıurfalı için yeni bir fırsat doğmuş oldu.
Düzenleme Ceylanpınar ve Şanlıurfa’ya Ne Getirecek?
Milletvekili Yazmacı, kanunun yürürlüğe girmesiyle birlikte bölgede yaşanacak olumlu gelişmeleri şu maddelerle özetledi:
Hukuki Güvence: Binlerce taşınmaz ve parsel yasal statü kazanarak hak sahiplerine tescillenecek.
Planlı Şehirleşme: Mülkiyet sorunlarının ortadan kalkmasıyla kentte imar ve planlı şehirleşmenin önü açılacak.
Sağlıklı Yatırımlar: Kamu yatırımları, hukuki engellere takılmadan daha sağlıklı ve hızlı ilerleyecek.
Kentsel Dönüşüm: Bölgedeki altyapı çalışmaları ile kentsel dönüşüm süreçleri ivme kazanacak.
Yazmacı’dan Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Komisyona Teşekkür
On binlerce vatandaşı ve ailelerini doğrudan ilgilendiren bu düzenlemenin hayırlı olmasını dileyen Cevahir Asuman Yazmacı, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
“Ceylanpınar’ımızda yıllardır adeta bir kördüğüme dönen mülkiyet sorunlarını çözüme kavuşturacak bu tarihi adım Gazi Meclisimizde yasalaştı. Vatandaşlarımızın mağduriyetine son verecek bu önemli düzenlemenin ülkemize, Şanlıurfa’mıza ve özellikle Ceylanpınar’ımıza hayırlı olmasını diliyorum. Desteklerini hiçbir zaman esirgemeyen başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere, Komisyon Başkanımız Adil Karaismailoğlu’na ve emeği geçen tüm milletvekillerimize şükranlarımı sunuyorum.”




